اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو: vvرئیس دانشگاه پیام نور در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو:
ایجاد بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیام نور برای اولین بار/ مسابقات ACM دانشگاه پیام نور الکترونیکی برگزار می شود

.
دکتر محمدرضا زمانی مهم ترین ویژگی چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیام نور را افزودن بخش دانش آموزی به این جشنواره دانست و گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه فناوری نانو انجام داده است، دانشگاه پیام نور این امکان را برای دانش آموزان علاقه مند فراهم کرد که بتوانند با حضور در این جشنواره بر معلومات پژوهشی خود در زمینه فناوری نانو بیفزایند.
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور در حال برگزاری است، افزود: بخش دانش آموزی چهارمین جشنواره نانو دانشگاه پیام نور برای اولین بار به صورت پایلوت در استان البرز و با حضور دانش آموزان مقطع دبیرستان اجرا شده است.
وی تاکید کرد: وظیفه ما به عنوان قشر دانشگاهی تربیت نیروی انسانی و فرهنگ سازی لزوم بهره مندی از علم و پژوهش به عنوان مبنای اصلی دسترسی به اهداف کلان است و در این راستا دانشگاه پیام نور این افتخار را دارد که میزان دانش آموزان مستعد و با انگیزه باشد تا به عنوان نسل آینده ساز کشور، با پشتوانه علمی به دانشگاه وارد شوند.
وی همچنین اظهار داشت:بضاعت کشورها و میزان پیشرفت اقتصادی و رقابتی آنها بر اساس شاخص های مختلف رتبه بندی می شود که یکی از اصلی ترین شاخص ها، میزان ثروت و رفاه از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف علمی است.
وی با عنوان اینکه ایران گام های بسیار موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و رفع مسائل و چالش های مختلف اجتماعی، سیاسی، مدیریت و رفاهی برداشته است، افزود:در برنامه پنجم و ششم توسعه ، نیروی انسانی به عنوان یک فاکتور مهم به شمار می رود و یکی از زمینه هایی که در این برنامه ها بر آن تاکید شده، گسترش فناوری نانو در کشور است که به عنوان شاخص های مورد نیاز کشور مطرح می شود.
دکتر زمانی افزود: علوم مختلف با هدف تاثیرگذاری بهینه در زندگی و رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرند و خوشبختانه فناوری نانو یکی از علومی است که به عنوان رشته بین رشته ای مطرح شده و ایران توانسته در این زمینه رتبه بسیار خوبی در سطح منطقه و جهانی کسب کند.
وی به وظیفه دانشگاهیان در زمینه توسعه فناوری نانو اشاره کرد و افزود: زمانی که علمی بتواند در زمینه مسائل رفاهی و زندگی مردم تا حد بسیاری تاثیرگذار باشد، این وظیفه دانشگاهیان است که به بررسی و مطالعه عمیق آن علم بپردازند تا نتایج پژوهش ها به نفع کشور و مردم استفاده شود.
وی اظهار داشت: خوشخبتانه طی سال های اخیر دانشگاه های مختلف و به ویژه دانشگاه پیام نور این اقدام سازنده را آغاز کرده و اکنون زمانی است که می تواند برخی ثمرات سرمایه گذاری درزمینه فناوری نانو را ببیند.
رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه تاکنون چندین رویداد در خصوص فناوری نانو در دانشگاه پیام نور شکل گرفته، افزود: این نشان می دهد که دانشگاه پیام نور در این زمینه اهتمام ویژه ای دارد و با توجه به میزان انگیزه و رغبت دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ، این موضوع به شکلی هدفمند در دانشگاه پیام نور دنبال می شود.
وی به برگزاری الکترونیکی این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره های علمی به صورت الکترونیکی ایده جدیدی است که دانشگاه پیام نور با توجه به زیرساخت های الکترونیکی در این زمینه به شکلی موفق عمل کرده است و امید که برند زیرساخت الکترونیکی دانشگاه پیام نور در بخش های مختلف علمی و پژوهشی به نحو شایسته مورد استفاده همگان قرار گیرد و این توانمندی دانشگاه به اثبات برسد.
رئیس دانشگاه پیام نور از برگزاری الکترونیکی مسابقات ACM خبر داد و گفت: مسابقات ACM دانشگاه پیام نور سال گذشته به صورت حضوری برگزار شد و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت دانشجویان، به صورت الکترونیکی برگزار می شود .
گفتنی است، چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو به صورت الکترونیکی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان البرز در حال برگزاری است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر