اخبار

اثر دانشجوی هنر تهران شرق به عنوان بهترین اثر انتخاب شد/ اهدای جایزه مسابقه به زلزله زدگان سرپل ذهاب

از بین 30هزار اثر ارسالی به جشنواره قهرمان من؛ (دوشنبه 11/4/1397)

اثر دانشجوی هنر تهران شرق به عنوان بهترین اثر انتخاب شد/ اهدای جایزه مسابقه به زلزله زدگان سرپل ذهاب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، عرفان خدابنده؛ دانشجوی رشته هنر دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق به عنوان تصویر بردار و مستند ساز، پانزده روز پس از زلزله سرپل ذهاب برای تهیه پروژه مستندی به کارگردانی فاطمه شرف الدین، به منطقه زلزله زده عزیمت کرد.
تبعات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی ناشی از زلزله، موضوعاتی بود که وی در این مستند به تصویر کشید.
به هم ریخته شدن بنیان خانواده و به طور خاص؛ وضعیت عاطفی کودکان زلزله زده در این منطقه از کشورمان، محور اصلی این مستند بود.
عرفان خدابنده و دیگر همراهان وی در ساخت این مستند، بر آن شدند تا آلام و آرزوهای کودکان زلزله زده سرپل ذهاب را از طریق برتامه ماه عسل به دنیا نشان دهند و اینگونه شد که پخش کلیپ پنج دقیقه ای تهیه شده از این مستند در بخش جشنواره " قهرمان من" در برنامه پربیننده ماه عسل در ماه مبارک رمضان توانست توجه ایرانیان و مخاطبان این برنامه در سراسر دنیا را به خود جلب کند.
این مستند، در مرحله نخست، از بین سی هزار اثر ارسال شده، جزو بیست و هشت اثر انتخابی در برنامه ماه عسل نمایش داده شد و در مرحله بعدی، با رای مردم، جزو چهار اثر برتر انتخاب شد و در نهایت، در مرحله نهایی، موفق شد با استقبال بی نظیر مخاطبان، به عنوان برترین اثر، رتبه اول را کسب کند.

عرفان خدابنده و دوستانش تصمیم گرفتند جایزه این جشنواره را که خودروی "سراتو" بود، تماما برای ساخت فرهنگسرای کوچکی برای این کودکان اختصاص دهند تا هم گل لبخند را پس از این مصیبت ها بر لبانشان بنشانند و هم سهمی در پرورش کودکان سرزمینشان داشته باشند.
آن ها که در آن روز های پرالتهاب پس از زلزله، مدت ها پس از پایان مستند، کنار این کودکان در همان منطقه زلزله زده مانده بودند، علاوه بر امداد رسانی به مردم مصیبت دیده، با راه اندازی کمپین "کاموا" و دعوت از هموطنان برای ارسال کاموا در کنار کمک های مردمی، در اقدامی زیبا، هم کودکان و مادران آن منطقه را با بافت لباس سرگرم کردند و هم خواستند با فروش این لباس ها عوایدش را به زلزله زدگان تقدیم کنند؛ اما می گویند؛ آنان نیازمند لباس گرم بودند و آنچه بافته بودند، محافظ تن هم شهریانشان در برابر سرمای بی سقف پل ذهاب شد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر