همایش و نمایشگاه

جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیر کبیر(20/3/94)

در دانشگاه امیرکبیر

جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی برگزار می‌شود

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کمیته فیرا کاپ ایران در آبان ماه امسال علاوه بر برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی جام دانشگاه امیرکبیر، با همکاری فدراسیون جهانی فیرا نخستین دوره مسابقات فیراکاپ آزاد ایران را برگزار می‌کند.
 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدرضا رازفر رئیس جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری مسابقات رباتیک در این دانشگاه، گفت: از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup 2015)، سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AAIC 2015) و اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ 2015 (IRAN FIRACup Open 2015) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فیراکاپ با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می‌شود، اظهار داشت: مسابقات فیراکاپ آزاد ایران با همکاری فدراسیون جهانی فیرا و برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.

رازفر با اشاره به لیگ‌های این دوره از مسابقات، خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات در قالب 15 رشته مسابقات رباتیک و 8 رشته مسابقات هوش مصنوعی طراحی شده است که از میان 15 رشته مسابقات رباتیک،‌ 4 لیگ مربوط به بخش دانش آموزی و 11 رشته مربوط به بخش دانشجویی و آزاد است.

وی برای آوردن روح علم و تکنولوژی به میان عامه مردم و نسل جوان، توسعه ربات‌های هوشمند خودمختار، گرد هم آوردن محققان و دانشجویان متخصص در رشته‌های مختلف رباتیک و برگزاری مسابقات رباتیک فیرا به عنوان مسابقات جهانی علم و تکنولوژی را از جمله اهداف مسابقات فیرا کاپ نام برد.

وی زمان برگزاری این دوره از مسابقات را 23 تا 28 آبان ماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرده و ادامه داد: پیش ثبت نام این مسابقات از روز 16 مرداد ماه آغاز می‌شود و تا 10 شهریورماه ادامه دارد.

رئیس جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تیم‌های متقاضی از 10 شهریور ماه تا اول مهرماه مهلت دارند تا مستندات فنی ربات خود را ارسال کنند، یادآور شد: از اول تا 15 مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهد شد و بر اساس صلاحیت،‌تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.

رازفر، برگزاری این مسابقات را در راستای امضای تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) دانست و خاطر نشان کرد: طبق این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرا کننده اهداف و برنامه‌های این فدراسیون در ایران در راستای تشویق دانش آموزان و دانشجویان به حوزه رباتیک و برگزاری مسابقات رباتیک است.

شایان ذکر است، کشورهای مختلفی از جهان عضو فدراسیون جهانی رباتیک (FIRA) هستند و این فدراسیون در تلاش است تا دانش رباتیک را میان نسل جوان کشورهای مختلف گسترش دهد.



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر