همایش و نمایشگاه

چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي

همزمان با سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛ چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي برگزار مي شود  

چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي از پانزدهم تا هجدهم  بهمن ماه سال جاري  در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي شود.



به گزارش خبرنگار دفتر ارتباطات و اطلاع رساني بنياد ملي نخبگان، مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي به عنوان يكي از برنامه هاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي روزشنبه، پانزدهم بهمن ماه سال جاري با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و برخي از مقامات كشوري در شبستان مصلي بزرگ امام خميني(ره) ساعت 9 صبح برگزار مي شود.

اين جشنواره كه در شش بخش برگزار مي شود، در بخش داوري اختراعات جشنواره به عنوان يكي از بخش‌هاي مورد استقبال مخترعان ، 255 مخترع با 214 اختراع حضور خواهند داشت كه اخترعات حاضر توسط دوران مورد ارزيابي قرار مي گيرند كه پس از تاييد از حمايت هاي بلاعوض يك تا پنج ميليون توماني بهره مي برند.

در بخش تجاري سازي چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي 310 مخترع با 275 اختراع حضور   دارند در اين بخش اختراعاتي كه در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي اختراعات قبلي تاييد شده و مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند و پس از دريافت حمايت سطح 3 بنياد ملي نخبگان اختراع خود را به مرحله‌ي تجاري سازي و رقابت رسانده‌اند حضور خواهند يافت. اختراعات در اين بخش حتما داراي يك طرح كسب وكار جهت ارائه به سرمايه‌گذاران هستند. در نهايت به منتخبان اين بخش تسهيلات وام قرض الحسنه بين 50 تا 300 ميليون تومان ارائه مي شود.

در بخش بين‌الملل براي دومين سال است كه در جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي برپا مي‌شود كه 33 مخترع از 18 كشور جهان شامل سريلانكا، مالزي، هند، ايتاليا، روسيه، مصر، اندونزي، عراق، مالي، روماني، نپال و بلاروس حضور دارند.

بنياد ملي نخبگان درصدد است كه سال آينده پنجمين جشنواره‌ نوآوري و شكوفايي را به شكل بين‌المللي برگزار كند.

در بخش طرح‌هاي تجاري شده اختراعاتي كه در سالهاي گذشته در فرآيند تجاري سازي به يك محصول رسيده‌اند حضور دارند تا هم بتوانند بازارهاي خود را پيدا كنند و هم الگوي مخترعان بخش اول و دوم باشند.

در دالان تسهيل كنندگان شركت‌هاي مشاوره‌يي براي ارائه‌ كمك جهت تهيه طرح كسب وكار، مشاوران حقوقي و نهادهاي تامين كننده منابع مالي حضور دارند.

بازار تقاضا را از ديگر بخش‌هاي چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي است در اين بخش سازمان‌ها و نهادهاي خصوصي و دولتي تنها اجازه ارائه نيازهاي خود را دارند به طوري كه قرار است حدود يك هزار و 500 اولويت پژوهشي، فناوري و نياز فناورانه دستگاه‌ها ونهادهاي دولتي و خصوصي در 25 غرفه ارائه شود.

همچنين شناسنامه اختراعات بخش تجاري سازي جشنواره‌هاي سوم و چهارم نوآوري وشكوفايي به صورت مصور و مكتوب آماده شده كه در اختيار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر